Sertika reportažas

Pelningų sprendimų reportažas apie Ingridą Kusienę ir įmonę Sertika

ir tai kas liko už kadro:

Kaip ir kada kilo idėja patraukti nuosavo verslo link?

Pati užuomazga tapti savarankiška gimė 6 metų mergaitės galvoje – tada labai norėjau pažinti ir suprasti , kaip veikia pasaulis, kokios sistemos jame egzistuoja. Svajojau perskaityt „visus“ pasaulio teisės aktus, kad perprasčiau, kodėl pasaulis sukasi ir ką mes čia veikiame, kokia žmogaus prigimtis ir paskirtis.

Šeimoje mano tėvai savo karjeros svajonių neįgyvendino, nes galėjo baigti tik tris, penkias klases – sutrukdė karai, mačiau, kaip jei vertino mokslą ir knygas ir inteligentiją. Tėtis Aleksandras – super techniškas žmogus: visada susitaisydavo bet kokią techniką, kuri nustodavo „burgzti“.  Mama Albina Teofilė super šefas – paruošdavo 150 žmonių vestuves pradėdama nuo kiauliuko skerdimo, ir daug kaimynų matė jos geležinę dėžutę su stikliniais švirkštais. Iš tėvų visi  trys perėmėm gerumą, darbštumą, atsakomybę ir mokėjimą išgyventi bet kurioje situacijoje: „Nori bulvių? – nusiskusk!” – tėčio pajuokavimas virto mūsų veikimo principu.

Todėl gimė tvirtas sprendimas tapti savarankiška ir to siekti mokslų pagalba. Kad galėčiau kažką pradėt – reikia mokytis.

Dar ir brolių Rimanto ir Remigijaus pavyzdys  traukė – mačiau, kaip vienas ramiai, nesigirdamas, sistemiškai dirba ir kuria savo veiklas, o kitas gerai mezga pažintis ir yra puikus pardavėjas, nes girdi ir mato žmonių poreikius ir jiems atliepia.

33-ejų - 34-erių  metų vyko keletas lūžių asmeniniame gyvenime: keitėsi šeimoj situacija, nes skyriausi su vyru.Tada supratau, kad noriu ieškotis ramesnės verslo srities, nes tuo metu dirbau pardavimuose su verslo klientais telekomunikacijų srityje.

Taip pat suvokiau, kad mokymosi pagrindus turiu pakankamus ir reikia pradėti ir kurti, ne tik mokytis. Patirtis realybėje su materija  – yra taip pat mokymasis ir augimas.  

Atrodo atsitiktinumo dėka patekau į Sertika UAB marketingo specialisto rolę. Šioje kompanijoje man pavyko suderinti du savo polinkius - nuolat mokytis ir kurti, vystyti naujus dalykus. Taip pat, nors ir netiesiogiai įdarbinau visas savo kompetencijas: lietuvių ir užsienio kalbas, administravimą ir teisės žinios – kasdieną man tarnauja versle.

Kai pradėjau dirbti Sertikoje startavo ir 2008 metų krizė. Pati įmonė tuo metu kopė iš minuso į pliusą.

Jaunas vadovas Paulius Dambrauskas padirbęs keletą metų sertifikavimo įmonėje padarė esminius savo gyvenimo sprendimus. Jis persikėlė gyvent į Vilnių ir išėjo dirbti į tarptautinę panašaus pačio profilio įmonę.

Pasitikėdamas manimi, 2011 metais nusivedė papietauti ir ramiai išdėstė savo ketinimus išeiti iš Sertika įmonės ir išbandyt save didesniuose vandenyse ir kvietė mane stotis jo vieton.

Tokio pasiūlymo tikrai nesitikėjau ir net nepagalvojau, kad galiu va čia ir dabar perimti ir vadovavimą ir įsigyti akcijas. Turbūt apsispręsti padėjo jo pajuokavimas: leidžiam rinktis tau, ar nori vadovauti pati ar nori kad tau vadovautų. Taip užkabintas mano EGO 2011 metais nusipirko akcijas ir pradėjo mokytis vadovauti Sertikai.

Kokia veikla užsiima SERTIKA ir kokias paslaugas/prekes siūlome klientams?

SU KLIENTU DIRBAME TRIMIS KRYPTIMIS:

  • Rūpinamės Jūsų produkto ar paslaugos įteisinimo, bandymų, sertifikavimo klausimais - t. y.  atitikties vertinimu.
  • Padedame tobulinti Jūsų įmonės procesus ir vadybą: audituojame ir sertifikuojame vadybos sistemas.
  • Organizuodami mokymus, nuolat atnaujiname Jūsų technines ir vadybines žinias reikalingas produktui, paslaugai ir įmonės vadybos procesams (vadybos sistemos sertifikavimui ar akreditavimui) tobulinti ir vystyti.

Kaip atrodo SERTIKA verslo modelis?

  • Turime kryptį, misiją ir vertybes bei Sertika strategiją, metinius  ir savaitinius planus.
  • Turime naujos paslaugos ir pokyčių vystymo metodiką, rizikos analizės procesą.
  • Visos paslaugos ir įmonėje veikiančios veiklos yra stipriai susistemintos ir 
  • visi pagal savo atsakomybių sritis komandoje žinome kas kur ir kada turi vykti ir
  • kaip sprendžiam iškilusius iššūkius ar netikėtumus.
  • Svarbiausia yra finansai žmonės ir tvarkos – 3 rodikliai- vedantys verslą  į sėkmę ir pelningumą.
  • Ir svarbus ir kitas dalykas – ne dabar ir greitai ir daug uždirbti.
  • Sertika nori augti ir turėti vystymosi perspektyvą.
  • santykius su kitais dėliojame win – win principu – nes vienas ir  dar dykumoje - ilgai netversi. O drauge petis petin – ir dykumą galime įveikti
  • Sertika komanda – man antra šeima ir bendradarbiai yra įsipareigoję  ir atsakingi– tikri Sertika ambasadoriai.

  Su kokiais iššūkiais susidūrėme pačioje pradžioje, kurdami verslą ir jį vystydami?

  • Begalybė teisės aktų produktų sertifikavime ir vadybos sistemų sertifikavime ir saugos bandymuose ir jų nuolatinė kaita.
  • Niekas Lietuvoje nežino atsakymų kaip teisingai įteisinti vieną ar kitą gaminį – sunku rasti mokymus, kur gautume specifinius techninius išaiškinimus.
  • Krizės Minusinis biudžetas,
  • Nedidelis ir gerokai vyresnis kolektyvas, 
  • Tvarkos, kurios atitinka teisės aktus bet labai išplėstos, išpūstos – sunku pagal jas dirbti operatyviai.
  • "Pavargusios“ Sertika ofiso patalpos ir IT įranga, bandymų įranga.
  • Medicinos priemonių notifikavimo statuso praradimas.
  • Žmonių pradžioje kaita –net sparnuota frazė, kad Sertika gerų inžinierių kalvė skraidė iš lūpų į lūpas.
  • Elementariai elektros net neturėjom “ savos“ iš kaimynų perpirkdavome.
  • Teko kaip ir atgimti iš naujo: nauji žmonės, naujos tvarkos, naujos veiklos sritys ir naujos finansinės galimybės.

Ką SERTIKAI davė MB „Pelningi sprendimai“ atstovų konsultacijos?

AB Swedbank labai laiku ir vietoje rūpinasi savo klientu, mus edukuoja jau ne pirmą kartą. Jų pasiūlyta SERTIKAI 4-erių sesijų finansų valdymo paslauga, kurią atliko  MB Pelningi sprendimai atstovas Audrius Rubinas – labai aktuali ir labai auginanti patirtis.

Ir Rubinas ir Pelningi sprendimai atitinka savo  prekės ženklą/ lable: finansų analitikas puikiai išmano savo sritį ir kaip pirštu į akį pabaksnojo, kad Sertika buhalterija gerai atlieka apskaitos tvarkymo darbus ir kur mes dar turime paūgėti, kad mūsų ataskaitos būtų finansų valdymo prasme raštingos ir kreditoriams ir partneriams save pateiktume, kaip dar patikimesne kompanija.

Su kokiais iššūkiais ir klausimais atėjome bei kaip juos išsprendėme?

Gavau visus patvirtinimus iš profesionalo, ką mačiau tik „ūkininko“ akimis ir sprendimus,  motyvuotą veiksmų planą, instrumentus ir įgalinimą gerinti įmonės finansų valdymo įpročius:

  • persiderėti su tiekėjais dėl mokėjimo terminų
  • peržiūrėti skolų valdymo procesą, neskolinti pinigų nemokamai savo pirkėjams
  • susitarti su buhalterija dėl naujų darbo reikalavimų, naujų KPI / rodiklių įsivedimo,
  • AB „Swedbank“  banko sąskaitos techninių galimybių įdarbinimą efektyvesniam įmonės finansų valdymui.
  • Kaip įdarbinti laisvus pinigus, kaip valdyti Pinigų srautus.
  • Patikslinti padalinių savikainų apskaičiavimo metodiką, peržiūrėti motyvavimo sistemą.
  •  Matuoti Bendrąjį  pelną ir grynąjį pelną.
  • Gavau patarimus ir įžvalgas , kokius turiu rodiklius gauti iš  buhalterijos ir kada juos gauti, kad galėčiau priimti teisingus sprendimus verslui vystyti.

Naujos mums idėjos,  pagrįstos gerąja praktika ir planas veikti jau yra paruoštas.

Manau, turim darbo kokiems 6 mėn., kol suformuosim naujus įpročius ir susikalibruosim finansų valdymą ir finansų sveikatą ir  dar kokius metus , kai galėsim pasakyti skaičiais, kiek naudos gauname iš šio projekto. Ir kaip toliau jis pagerins Sertika vystymąsi.

Kokie patarimai konsultacijų metų labiausiai įsiminė ir kaip juos sekėsi pritaikyti verslo kasdienybėje?

Kai žinau tik iš nuojautos, kad va reikėtų tą ir tą dar padaryt – ateina Audrius Rubinas ir man tą sako, kad tai yra mokslu paremtas jo patarimas, pvz., 50 proc. pajamų fondo ir ne daugiau skirti visų atlyginimų su mokesčiais valstybei fondui. Man tai buvo didelis atradimas. Vadinasi visų algų į rankas suma turėtų siekti iki 25 proc. visų SERTIKA pajamų. Tai įmonei uždirbus 100 EUR be PVM , klientas moka 121 EUR  ir 25 EUR nuo šios sumos galiu skirti algų į rankas  fondui.  Šis patarimas padeda subalansuot SERTIKA finansus.

 

Taip pat sutaupiau laiko – nebereikės skaityt 250 psl. finansų valdymo vadovėlio – išgirdau pinigų portfelio valdymo principą ir nerukus  AB Swedbank‘o el sąskaitoje atsiras tam tikrų pavadinimų sąskaitos į kurias nustatytomis proporcijomis bus perkeliami pinigai –žinosim, kuri kišenė yra pakankama tos rūšies išlaidoms patirti – atsiranda kasdieninis stimulas būti budriems ir neužmigti komforto zonoj – jei pvz. banke – yra pinigų bet jie dar neuždirbti avansai. Tiksliai žinoti, kada surenki minėtą 50 proc. viso pyrago darbo užmokesčiui išmokėti, kurio jau pakaks darbuotojui ir valstybės mokesčiams sumokėti.

Taip pat supratau, kad verta smulkaus ir vidutinio verslo įmonei pirktis išorės ekspertą ir gauti efektyvesnį finansų valdymą – jo pertvarką. Turėsime analitiką , kuri padės reaguoti laiku ir prisitaikyti prie pokyčių. Manau, finansų valdymas, rizikų vertinimas šoktels iš ūkiško į profesionalų lygį.

 Finansų valdymo svarba smulkiajame versle – kokiais būdais juos valdote? Kokių klaidų patartumėte nekartoti?

  • Jei turite įdarbintą buhalterį – būti labai atsargiam – nes atsakomybė jo- tik  3 vidutiniai darbo užmokesčiai ir piktybiniu atveju – jis gali ilgai nesuvesti sąskaitų ir tai slėpti, taip, kad vadovas to nesuprasti  ir metus gali.
  • Įdarbintas buhalteris dalį finansinių duomenų gali  laikyti namuose ir juos tada labai sunku išsireikalauti,
  • Ya grėsmė, kad vidinis buhalteris sau per avansų sistemą susimokės daugiau nei sutarta ir tai paslėps po visų darbuotojų algų priedų įsakymu.
  • Bankinių mokėjimų tvirtinimo funkcijas pasilikti tik sau –  niekam nedeleguoti..
  • Atostogų klausimas – kas tvarkys buhalterinę apskaitą, kai buhalteris atostogaus, sirgs, o kas nutiktų, jei mirtų?
  • Veiklos perėmimo klausimas – jei buhalteris išeitų iš darbo ir nebūtų linkęs tvarkingai perduoti veiklos kitam buhalteriui – įmonės vadovui didelis iššūkis susitvarkyt buhalterinės apskaitos archyvą ir veiklos perdavimą naujam buhalteriui.
  • Vieno žmogaus žinios – susiaurina ir galimybes – buhalterinė įmonė turi komandą, kurios kompetencija yra  žymiai didesnė.

Samdydami įmonę – išvengiame daugelio šių klausimų.

Jei būtume sutikę MB Pelningus sprendimus verslo pradžioje:

  • jau dabar turėtume tikslesnę kreditingumo ataskaitą,
  • teisingiau sudarę Didžiąją knygą ,
  • pasirinkę savaitinį ne mėnesio ciklą finansams valdyti,
  • gavę įžvalgas, kur reikia atkreipt dėmesį ir priimt naujus sprendimus.

Kaip nuo veiklos pradžios pasikeitė laiko ir veiklos planavimas? Kokiais patarimais galėtumėte pasidalinti?

Iš pradžių prisiimdavau per daug atsakomybių ir užduočių – pvz., 10 -12 klausimų per dieną, dar geriau kažkada buvau naujų metų snieguole ir aplankiau kitame mieste 10 klientų – hiperaktyvumas ir perfekcionizmas ir noras viską padaryt pačiai

  • Turime išsigryninę vertybes, veiklos principus ir strateginius tikslus.
  • Tada padaliniai planuoja savo veiklos, finansinį ir kokybės metinius planus ir
  • kiekvienas darbuotojas susiplanuoja savaitės darbus. Ta pati tvarka galioja ir man.

 Kas pirmadienį „naujomis akimis“ „inventorizuojame“, kas pavyko ir ką darome toliau, kam kokių įrankių trūksta, įgalinimų, žinių, kad pasiektume tikslus.

Kaip greičiausiai pasitikrinti, ar tikrai dirbame su sau svarbiausiais tikslais – kas mėnesį pasižiūrim, kam išleidžiami pinigai.  Dar tiksliau pasako kas mums svarbu - kam skiriame savo laiką.

  • Dabar per dieną sprendžiu 4 darbus susijusius su Sertika pasirinktos srities vystymu.
  • Pasilieku laiko komandos klausimų aptarnavimui, esu tas žmogus, kuris išsprendžia klausimą, kai komanda jos išspręsti negali vidaus resursais.
  • Bei 20 proc. laiko – nenumatytiems klausimams arba mokymuisi, jei tokių klausimų nėra.
  • Esu prieinama komandai ir jaučiuosi atsakinga už jų koučerystę, vedimą, įgalinimą, palaikymą, aprūpinimą resursais.
  • Taip pat dabar mano dabas yra prižiūrėti kitų padalinių planus ir
  • planuoti pagalbines/ palaikomąsias ir administracines veiklas,
  • nustatyti rodiklius ir parduoti/ deleguoti užduotį vidiniam ar išoriniam Sertika partneriui – labai pamažu pereinu iš vadovo amatininko į profesionalą.

Todėl šiuo metu ieškome, kas iš išorės gali padėti

  • sustatyti Sertika marketingo strategiją, metinį planą ir rodiklius ir tai įgyvendinti
  • bei baigiame suderinti susitarimą su MB Pelningi sprendimai dėl finansų valdymo ir
  • kitais metais galvosime apie skaitmenizavimą ir tvarumą: kokia DVS sistema mus geriausiai atlieptų sertifikavimo ir laboratorijos poreikius kaip efektyviai valdyti pardavimo ir  paslaugų vykdymo procesus.

Kiekvienas turime dirbti savo darbą – mano pirmas darbas yra netrukdyti komandai dirbti– čia kaip medikui Hipokrato priesaika – svarbiausia nepakenk pacientui.

Ir tik tada jau sutelkti ir sumotyvuoti komandą siekti įmonėje keliamų tikslų. Įgalinti žmones tai daryti patiems.

Kokie SERTIKA ateities planai ir tikslai versle?

Keletą turime horizonte:

Pirmas. Išvystyti medicinos gaminių sertifikavimo padalinįNotified body – liko gaminio techninės bylos vertinimo procedūros, personalas ir  paraiškos teikimas ir notifikavimas, kuris gali tęstis nuo 1 metų iki kelerių metų. Čia  didelis darbas yra išvystyti naują dar vieną auditorių komandą –medicinos produktų atitikties vertinimo veiklai.

Kalbėjomės su kolegijomis ir universitetais – medicinos priemonių atitikties vertinimo specialistų Lietuva neruošia ir artimoje ateityje neketina to daryt – tai spausime iš citrinos sultis ir ruošime limonadą – turėsime patys gimti – be pribuvėjų – patys mokytis, įrodinėti ir atstovėti savo kompetenciją

Tada Sertika bus įgyvendinus savo viziją – taip kaip esame nusimatę: Saugus produktas , saugi ir stabili jo gamyba ir sėkmingi mūsų klientai, kurie gamina saugias medicinos priemones – medicinos įrangą , kuri padeda diagnozuoti, gydyti ar reabilituoti žmogų.

Antras tikslas. Susisteminti ir paruošti vadovo veiklos perdavimo procedūrą, nes laikas eina visiems vienodai greitai ir norisi užtikrinti veiklos tęstinumą. O gal ir paruošti atvirus, koncentruotus, praktinius mokymus NAUJIEMS VADOVAMS.  Tai padės  klestėt įmonei man ją perdavus naujam lyderiui.  Dirbdama su iššūkiais pastebėjau, kad man ir kitiems vadovams labai reikalingas EQ/ emocinio intelekto raštingumas, nes 65 proc. sėkmės priklauso būtent nuo EQ kompetencijų: santykio, susikalbėjimo, sąmoningumo. Todėl šiuosmet mokausi LSMU/ Neurolingvistikos instituto organizuojamose metinėse studijose mindfullness/ sąmoningumo tema.  Kad dar būčiau efektyvesnė ir tą bangą perduočiau komandai.

Trečias tikslas: nuolat įgyvendinti ir gerinti ir atnaujinti Demingo14 kokybės principų, taip Sėkmingai  užtikrinti Sertika misijos ir veiklos tęstinumą naujai Sertika komandai, klientams ir vartotojams – žmonėms.

Tai šioj erdvėje daug imlių laikui ir investavimui planų turim:  – dėmesys marketingui , web puslapio SEO vidinio ir išorinio tvarkymas, nes dabar turim suknelių, turim paltų, o viskas gražioje spintoje užrakinta po devyniomis spynomis – turime pasirūpinti geru turiniu internete ir jo matomumu, pasiekiamumu žinomumu. Taip pat socialiniuose tinkluose savęs tinkamas pateikimas ir komunikacija su bendruomene jos edukavimas.

Taip pat labai svarbus ir skaitmenizavimas, automatizavimas: norime ir el parduotuvės – formuosime mūsų paslaugų užsakymą el būdu,

Su finansų analitikais ir jų programomis – turėsime tikslesnius duomenis apie įmonės finansinę sveikatą. Labai ieškome ir mums tinkančio CRM – klientų užklausoms valdyti ir paslaugų vykdymo i bei dokumentų valdymo skaitmenizavimui.

AB SWEDBANK iniciatyvos ir Pelningi sprendimai vadovo įkvėpta dar daugiau dėmesio skirsiu visuomenės edukavimui dėl produktų saugos ir atitikimo ES reikalavimams – nes įsigalina žinantys, suprantantys mokantys ir motyvuoti žmonės.

Plečiame gerumo ir žinių bangą kitiems.

UAB SERTIKA direktorė Ingrida Kusienė

2023 10 31

Specialistas
Administracija laukia Jūsų skambučio